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Sea of Thieves: Open Beta des Piratenspiels steht wohl kurz bevor

Xbox News von

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Sea of Thieves

Nach der Closed Beta folgt die Open Beta. Das wird wohl auch bei Microsofts und Rares Piratenspiel Sea of Thieves nicht anders sein.

Der Release von Sea of Thieves für Xbox One und Windows 10 rückt immer näher. Am 20. März soll es soweit sein und Sea of Thieves als Xbox Play Anywhere-Titel erscheinen.

Vor kurzem ging die Sea of Thieves Closed Beta zu Ende und wir hatten, wie viele andere auch, unseren Spaß bei der Schatzsuche. Der Beta Client der PC-Version wurde nun mit einem neuen Update versehen und so genannte Dataminer, also Leute, die sich die Dateien eines Spiels genauer anschauen und analysieren, haben neben diversen neuen Dinge, die Sea of Thieves wohl in der Vollversion enthalten wird, auch Hinweise auf eine Open Beta gefunden.

Sea of Thieves

Offiziell haben Microsoft und Rare noch nichts in diese Richtung angekündigt aber wir sind damals schon mit einer Sea of Thieves Open Beta gerechnet, welche nun durch das analysieren der Dateien, nun bald starten wird. Wenn es soweit ist, lassen wir es euch natürlich wissen.

Hier aber noch alle neuen Informationen, welche die Dataminer in der PC Version von Sea of Thieves gefunden haben:

Sea of Thieves - Datamining

There has been an update to the game, so I rescanned the pak and compared it to the pak of the previous version (1.73.8157.2). My new findings can be found below.

  • New PirateGenerator customization options added: Dirt, eye color, eyebrows, facial hair, freckles, hair color, makeup, scars, skin color and tattoos.
  • Added more Kraken ShipWrappingTentacle AI behavior for the small and the large ship (KrakenShipWrappingTentacle_HeavyAttack, KrakenShipWrappingTentacle_ShakeAttack, …)
  • More Kraken ’shipgrab‘-materials and textures added
  • A kraken_poison_drops visual effect
  • More „Hideout“-GameObjects and Blueprints* added (BP_AnimatedSteps, BP_StepsTrigger, PirateLegendCategory etc.) *Blueprints as in the visual scripting tool used in Unreal Engine
  • An Equipment Shopkeeper was added (where you can buy new spyglasses, pocket watches etc.) (replaces the ‚TrinketShop‘)
  • Admiral-styled PocketWatch and spyglass
  • BilgeRat-styled PocketWatch and spyglass
  • Island and Ship Cosmetic-Chest added, this is probably where you can change the new beforementioned facial hair etc.
  • More different skelly difficulty ranks added (AIProgression AccuracyGraphs)
  • Custom projectile impact effects when hitting the Kraken (for Cannonball, PistolShots and ShotSmall*) *These are probably the projectiles fired from the blunderbuss
  • Two Legendary Tavern NPC models added
  • More swimming-specific animations (tankard, showing treasure map for female_large etc.)
  • Pig cargo ‚eat‘ and ‚eat hungry‘ animations (implying you have to keep your animal-cargo fed)
  • Separate AI ProgressionController for skellies in forts
  • Order-of-Souls NPC ghost-outfit (for the NPC itself)
  • Artifacts and crates now have a glint light glow
  • Two new generic Shopkeeper models
  • A new (second) ship anchor model
  • Skelly ‚laugh‘ and ‚fear‘ sound effects
  • Something called the ‚Armory‘-menu – contains images like: all.png, blunderbus.png, dagger.png, hammer.png, pistol.png, sniper.png, sword.png
  • References to OPEN BETA Order-of-Souls quests (Yay!)
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